sunnuntai 15. toukokuuta 2016

Uudenlainen arki


Meillä alkoi viime viikon maanantaina ihan uusi arki, kun itse menin kuntouttavaan tytötoimintaan. Sain valita paikan ja miettiä kuinka monta päivää viikossa haluan siellä olla. Mahdollisuus oli 1-4 päivää ja 4-6 tuntia. Päädyin neljään päivään viikossa ja neljä tuntia päivässä.
Olen tässä jo pidemmän aikaa miettinyt, useamman vuoden itse asiassa, että minkähänlaista olisi koulunkäynninohjaajan työ. Opiskelua olen haaveillut, mutta meidän perheen tilanteesta johtuen olen vielä toistaiseksi päätynyt siihen, että ei ole aika opiskelun. Ettei tulisi kenellekään liian haasteelliseksi tämä arki, nyt jo ihan riittävän työllistävää. Siinä kohtaa, kun saan jättää neidin opettamisen pois, niin olisi itselläkin enempi aikaa opiskeluun. En mä halua öisin opiskella, kun hiukan sitä untakin tarvitaan. ;) Mutta tämä on mun suuri haaveeni ja sitä kohti tässä koko aika mennään. Ja pitäähän niitä haaveita olla, niinkun moneen kertaan olen siitä kirjoitellutkin. :) Ensi vuosi mennään edelleen sillä lyhennetyllä kouluajalla neidin kanssa, mutta josko yläkoulussa jo olisi muita apuja tarjolla tuohon opiskeluun hänelle. No, se nähtäväksi jää.:)

Luokka johon pääsin on tosi pieni ja olen viihtynyt tosi hyvin. Nautin siitä, että saan olla lasten kanssa tekemisissä. Ehkä tässä toki auttaa se, kun itsellä on monta lasta ja aina olen tykännyt lasten kanssa puuhailla. Lastenleireilläkin viihdyn kovasti. :) Uutta leiriä jo suunnitellaan, huomenna taas palaveerataan uuden leirin juttuja.
En pidä ollenkaan mahdottomana ajatusta, että vielä tämän ammatin itselleni opiskelisin. Katsotaan sitä, että missä kohtaa sen aika on ja kuinka siihen järjestyy rahat ym. Mutta niitä mä selvittelen kunhan saan tämän harjoittelun käytyä. Tai sitten vähän myöhemmin vielä. Mietinnässä myöskin se, että jatkaisinko sitten syksyllä vielä tätä hommaa. Pohdinnassa nämä ja katsotaan mihin ratkaisuun lopulta sitten päädyn. :) Ja toki se ratkaisee, että minkälaisia mahdollisuuksia on tuolta työkkärin puolelta. Nyt taas uuteen viikkoon ja hyvillä mielin rentouttavan viikonlopun jälkeen lähdetäänkin. :)

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa myös kaikille teille!! <3

2 kommenttia:

  1. Hyvältä kuulosti tuo, että pystyt itse vaikuttamaan myös työaikaan :)
    Kivaa alkavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä olen ollut todella tyytyväinen tähän ratkaisuun ja oon ihan selkeesti saanut itselleni voimia, eikä se ole niitä vaan vienyt.
      Mukavaa sunnuntaita!! :)

      Poista